Proces pozyskiwania linków

seoisem-2.jpg

Pinterest i jego przeznaczenie w działaniach SEO, czyli co warto wiedzieć? Promowanie strony w internecie jest dzisiaj nie lada wyzwaniem, gdyż złożoność rozmaitych mechanizmów i algorytmów jest coraz większa. Dziś, pozyskując ruch na stronę, nie wystarczy orientować się tylko w samych mechanizmach indeksujących przeglądarki, niemniej jednak niezbędna jest również rozeznanie w tym, w jaki sposób media społecznościowe mogą wpłynąć na pozycjonowanie stron. Jednym z bardzo ważnych dla SEO portali jest Pinterest – serwis społecznościowy, który w naszym kraju gwałtownie zyskał na znaczeniu.

Jak używać go do poprawy SEO? Czym jest Pinterest? Chociaż Pinterest klasyfikowany jest na całość jako portal społecznościowy, tak naprawdę jest to ogromny agregator treści teraźniejszych w internecie tworzony przez użytkowników, który zawiera z tego powodu elementy charakterystyczne dla sieci społecznościowej. Idea jego działania jest prosta. Ludzie tworzą na nim tablice, w których umieszcza się piny, czyli rodzaj wpisów, które składają się z grafiki, linku prowadzącego do zewnętrznej strony i opisu. Użytkownicy korzystają z Pinteresta jako codziennej pomocy do porządkowania własnego życia, publikując na nim różnorodne pomysły do użycia później, oraz traktują go jako listę zakupów. Analizy pokazują, że bardzo wiele osób dodaje do niego produkty, które mają potem plan zakupić, a często ich piny są odnajdowane przez inne osoby, które mogą pod wpływem impulsu wejść na stronę i też dokonać zakupu. Dla wielu osób Pinterest bowiem jest zamiennikiem Ceneo czy innych agregatorów ofert sklepów ecommerce. Do tego ludzie dodają na niego piny prowadzące do artykułów z ulubionych blogów i innych stron. Jak wykorzystać serwis Pinterest dla lepszego SEO? Pozycjonowanie stron dzięki Pinterestowi owocuje w głównej mierze w naturalne pozyskiwanie linków. Linkowanie na masową skalę dokonywane przez użytkowników Pinteresta połączone z wieloma innymi jego funkcjami sprzyja działaniom SEO, gdyż popularne piny szybko docierają do innych użytkowników, którzy je kopiują na swoje tablice. Nie wystarczy natomiast używać go w sposób chaotyczny, budując piny do własnych stron. Właściciele biznesów przede wszystkim powinni wykonać konto biznesowe na Pintereście, chociaż wielu z nich odnosi sukces w działaniach i z poziomu zwyczajnego konta, które natomiast nie daje dostępu do narzędzi analitycznych, a więc nie można zbadać za bardzo swojej skuteczności z poziomu samego portalu. Ważnym elementem w prowadzeniu Pinteresta jest dobre uzupełnienie własnego profilu i podanie o nim pełnych informacji z zawarciem najważniejszych dla nas słów priorytetowych. Algorytmy indeksujące Google widzą naszą nazwę użytkownika a także opis, dlatego powinny być one adekwatne do naszej działalności, gdyż te elementy skłonią innych do wejścia w nie z poziomu przeglądarki. Najważniejsza jest jednak konstrukcja samych pinów i ich treść. Głównie w ich nagłówku trzeba zawrzeć frazy, które powinny być ustalone też w opisie. Sam opis powinien być napisany w sposób zwięzły, niemniej jednak również zawierać powinien wezwanie do działania, czyli bezpośredni zwrot do użytkowników zachęcający ich do odwiedzenia danego linku. Co do aspektu, jakim jest linkowanie, Pinterest zabrania używać narzędzi skracających linki. Duży nacisk powinno się położyć przede wszystkim na szatę graficzną, gdyż – podobnie jak w sytuacji Instagrama – Pinterest to portal społecznościowy, na którym najważniejszy jest aspekt wizualny i trzeba mieć tu wyczucie estetyki, oraz chociażby podstawowe umiejętności graficzne. Bardzo pomocne są tu narzędzia takie, jak Canva. Trzymając się tych łatwych wytycznych, można w znaczący sposób poprawić swoje wyniki SEO, gdyż coraz więcej blogerów i sklepów donosi, że to głównie z Pinteresta pochodzi pozyskiwany na nie ruch. Dodatkowe informacje: SEO sklep – seospot.pl.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Blog na WordPress.com.

Up ↑